Tuesday 22 May 2007

een speciale band!!!!....

Wij zijn in het bezit van enkele dieren zoals een konijn, een cavia en een kanarie.
Dit verhaal gaat over Pietie (kanarie) en Flow. Een paar dagen geleden kreeg Flow zoals iedere avond haar eten in de keuken. In de keuken staan ook de kooien van de rest van onze dieren op enkele meters afstand van Flow`s etensbak.
Pietie heeft epilepsie en heeft vaak aanvallen waarin ze eerst begint te krijsen en te fladderen en daarna eigenlijk helemaal verstart. Normaal laat hij zich niet vastpakken maar dan wel. Flow heeft in de tijd dat ze hier is geen een keer (bij ons weten) een aanval meegemaakt.
Nu... Flow stond te eten in de keuken en ik zat in de kamer koffie te drinken. Opeens hoor ik de voor mij bekende krijs en zet mijn koffie neer op de salontafel met de bedoeling om op te staan en naar Pietie te gaan kijken.
Op dat zelfde moment raakt Flow in paniek in de keuken en begint te springen en te blaffen en komt naar mij toe gerennen...Ik sta op en loop richting keuken en Flow blijft blaffen en springen en rent vooruit naar de kooi van Pietie. Ze zit bijna met haar neus in de kooi. Bij de kooi is Flow heel stil en kijkt alleen maar hoe het met Pietie gaat. Flow is geen minuut van zijn kooi geweken totdat Pietie weer op zijn stokje zat en de aanval over was. Nu iedere keer als Pietie een iets ander geluid maakt dan dat we gewend zijn stokt Flow om te luisteren....
Ik vond het zo speciaal...en kijk nu met hele andere ogen naar onze Flowie....Ons speciale meisje!!!!

No comments: