Tuesday 22 May 2007

Twee wijze mannen

Ben net heerlijk gaan wandelen met Flow in het veld.... onderweg komen we langs paarden, en een kleine kinderboerderij maar ook langs een tweetal zitbanken. Vandaag zaten daar twee oude mannen te genieten van het lekkere weer. Zij hadden ook en hondje bij zich. Dus ik kom langsgelopen met Flow en Flow wilt natuurlijk effe snuffelen bij het hondje dus ik blijf staan. De mannen kijken naar Flow en vragen of het een bobtail is. Ik leg hen uit dat het een Bearded collie is...nou daar hadden ze nog nooit van gehoord...de ander maakte nog een wijze opmerking en vertaalde het in het Nederlands:"een gebaarde collie". Nou het was net alsof Flow in de gaten had dat de mannen het over haar hadden dus ging ze netjes voor hen zitten en liet zich gewillig bekijken.
De een zei tegen de ander...wat een mooie hond, wat een mooie getekende kop, wat een mooie belijning..., kijk eens dat gestel, kijk eens wat een geweldig hondje. U doet er zeker shows mee??? vraagt hij aan mij...ik had niet veel zin om te vertellen dat we nog aan het oefenen zijn enzovoorts dus liet ik hem in die waan en beaamde dit. Ja zegt hij ik zie dat wel, ik heb daar oog voor...wat een prachtig hondje....Nou en alsof de duvel het deed ging Flow best wel parmantig in showhouding staan en die man:" Kijk nu, kijk eens hoe ze staat...ja u heeft een prachtig hondje hoor mevrouw!!!!".
Wisten wij natuurlijk allang hè Flow?

1 comment:

Anonymous said...

Geweldig! Lachen is dat he?!
Heerlijk in de waan laten..;-))

Toedels Gerda en Ecco